Bez automobilu se v dnešní době obejde jen málokdo. To je fakt, který si příliš neuvědomujeme, ale který tiše akceptujeme. I v naší zemi s poměrně rozvinutou veřejnou hromadnou dopravou kolikrát musíme mít vlastní vůz. V mnohých zaměstnáních je dokonce řidičský průkaz jedním z požadavků na uchazeče o práci. Je tedy jen pochopitelné, že by nás mělo zajímat, kam vlastně automobilový průmysl směřuje. Protože to není cesta, kterou by si většina z nás vybrala.
Jistě, je to byznys jako každý jiný. Měl by se tedy řídit nabídkou a poptávkou, kdy se nejvíce prodávají ty automobily, které zákazníci považují za nejlepší, co se týče poměru ceny a výkonu. Ovšem zde do toho vstupují ještě jiné vlivy, které jej formují.
Tím hlavním jsou vládní nařízení, ať už česká nebo ta evropská. Práva ona dávají značné limity na to, jaké vozy mohou na našich silnicích jezdit, a o jaké bude zájem. Zdaleka nejvíce se nás týkají emisní limity a technický stav vozidla, avšak to samozřejmě není vše. Velký ohlas vzbuzuje také blížící se zákaz prodeje nových automobilů se spalovacím motorem. Jistě, je to pro dobrou věc, avšak mnoha lidem se to nelíbí.
Je tedy na místě se ptát, jaká tedy bude budoucnost automobilů. Prozatím to vypadá, že elektrická. Jistě, lidé se proti tomu brání, avšak je pravděpodobné, že jim zkrátka nic jiného nezbude. Lze totiž předpokládat, že jedním z dalších kroků bude v rámci pravděpodobně příštích deseti či patnácti let zákaz jízdy vozidlem se spalovacím motorem po silnici, s výjimkou akcí pro veterány.
Ovšem vzhledem k požadavkům lidí je také pravděpodobné, že nové modely elektromobilů budou silnější a výkonnější, než ty dnešní. Také jejich zvuk se upraví tak, aby byl v podstatě stejný, jako u klasických aut. To bude totiž něco, co s největší pravděpodobností lidi potáhne, a automobilky by byly hloupé, kdyby toho v rámci zákonů nevyužily. Přeci jen, i jim jde hlavně o zisk.