Každý asi tuší, jak probíhá výroba elektřiny. Naprostá většina této energie, kterou všichni potřebujeme k životu, pochází z jaderných elektráren. Jaderné elektrárny produkují radioaktivní odpad, který se ukládá ve speciálních utěsněných nádobách na předem určených místech, která jsou lidem nepřístupná. To je právě trnem v oku klimatickým aktivistům, kteří by nejraději z minuty na minutu všechny tyto elektrárny zavřeli. Problém je, že za neekologické jaderné elektrárny zatím nemáme adekvátní náhrady, které by dokázaly vyrobit stejné množství elektřiny za stejnou cenu.
Elektřiny je stále méně právě kvůli tomu, že například Němci zavírají jednu elektrárnu za druhou, a okolní státy jim tak budou prodávat elektřinu kterou vyrobí. Už teď je na mnoha místech běžné že dochází k výpadkům elektřiny z důvodu přetížení sítí. Když k tomu přičtete i spotřebu elektřiny u elektroaut, dojde vám, že výpadky budou častější i u nás. Přitom elektromobily jsou věc, kterou nám nutí spousta vlád na celém světě, včetně té naší. Podle aktivistů má být provoz těchto vozidel daleko ekologičtější než spalovací motory. Bohužel poslední nezávislé výzkumy spíše ukazují že je to naopak.
Tato vozidla jsou poměrně poruchová a jejich pořizovací cena a údržba je nákladnější než pořízení a údržba aut na spalovací motor. Problém je že celá řada automobilek pomalu upouští od výroby spalovacích motorů, takže během pár let už si jiné auto nekoupíte. Každý by měl mít právo volby, a každý by měl mít možnost si za svoje peníze koupit cenově dostupné auto. Cesta jakou se vydává Evropská unie je, ale spíš cesta nátlaku a donucování ke koupi vozidel na elektřinu, o která zase není tak velký zájem jak se předpokládalo. V České republice probíhá program, kdy si můžete zažádat o dotaci na nákup elektromobily, což je ale krok zpět – nejdřív peníze vyberete od všech, a potom je přerozdělíte určité skupině lidí.